donderdag 3 juni 2010

Back to normal

Na de nu al legendarische 19e
mei is de rust in Bangkok teruggekeerd en gaat het leven weer zijn normale gang. De soldaten zijn uit het straatbeeld verdwenen. Na een week waarin een avondklok gold, ben ik sinds zaterdag weer vrij om 24 uur per dag te gaan en staan waar ik wil. Het openbaar vervoer functioneert weer op reguliere tijden. Ik kan dus weer naar kantoor en naar hartelust voetballen, tennissen, fitnessen en hardlopen.

Ik heb in Bartek een tennismaatje gevonden. Ik ken hem via
het voetballen. We hebben een mooi complex gevonden met relatief trage hardcourtbanen, waar we één keer per week spelen. Ik heb laatst ook een toernooitje gespeeld, maar het niveau was me wat te laag. Toch een goede les geleerd. Drieeneenhalf uur tennissen zonder pet of zonnebrandcreme wordt in Bangkok zwaar gestraft. Beginnersfout. Een paar dagen later had ik gratis een nieuwe huid.

Het voetbalseizoen zit er bijna op. Ik vermaak me met wat toernooitjes. Afgelopen weekend was weer het toernooi met de All Stars. Dit keer met Ian Rush (73 interlands Wales), Lee Sharpe (8 interlands Engeland), Steve MacMahon (17 interlands Engeland) en Viv Anderson (30 interlands Engeland) in de gelederen. De laatste gaat door het leven als de eerste zwarte Engelse international ooit. Het geeft het toernooi extra status dat de heren er zijn, maar als je ze ziet spelen zou je niet vermoeden dat ze ooit tot de top behoorden, met uitzondering van Sharpe.

Op werk ben ik druk bezig om InsightAdvance, mijn eigen afdeling in reclame onderzoek, op te zetten. De afgelopen weken heb ik wat services ontwikkeld en daarvoor marketing materialen en visuele onderzoeksmethoden gemaakt, met behulp van wat freelance designers. Leuk om te doen. Mijn collega's vinden dat het me niet slecht af gaat. Nu nog afwachten wat klanten ervan vinden. Vanaf nu zal ik veel tijd besteden aan het plannen van sales bezoeken in diverse landen. Als ik in een land minstens vier geinteresseerde partijen heb, is het een tripje waard. Zo zal ik hopelijk heel wat heen en weer reizen de komende tijd. Niet dat ik dat nou zo leuk vind, maar dat zou een teken zijn dat het goed loopt. Maandag en dinsdag was ik weer eens in Singapore op ons hoofdkantoor. Mijn volgende vliegbestemming is Dusseldorf, op de 16e. Vervolgens per trein naar Weer-Geen-Wereldkampioen. Ik heb er zin 'an.

Geen opmerkingen: