zondag 15 februari 2009

Voetbal op niveau






De titel slaat niet op de kwaliteit van het voetbal maar op de locatie. Sinds twee maanden speel ik in de Chang League, een doordeweekse competitie die op dinsdag- en donderdagavond gespeeld wordt. In het weekend speel ik overdag, meestal bij een temperatuur van dik in de 30 graden.  In de avond spelen is gelukkig een stuk minder zwaar. Er zijn 8 teams in de competitie, een aantal Thaise en een aantal (voornamelijk) buitenlandse ploegen. We spelen op het terrein van de Royal Bangkok Sports Club.

Deze elitaire club beslaat een enorm stuk land en is als een ware oase in het drukke centrum van Bangkok, tussen de hoge hotels en kantoorgebouwen. Het grootste deel van het terrein wordt in beslag genomen door (uiteraard) de golfbaan. Rond de golfbaan ligt een renbaan met een enorme tribune. Om de zaterdag zijn er druk bezochte races. Binnen de renbaan is er ook nog plek voor velden waar rugby, hockey en voetbal gespeeld wordt. Je kan ook nog bij de Royal Bangkok Sports Club terecht voor tennis (gras en hardcourt), badminton, squash, cricket, fitness, basketbal en natuurlijk is er ook een zwembad. Op het ruime terras is het ongetwijfeld prettig netwerken. Jammer dat er een enorme wachtlijst is om lid te worden, anders zou ik de enkele duizenden euros lidmaatschap effe uit mijn borstzak trekken.

Erg prettige locatie om bijna iedere week een potje te ballen, en niet alleen omdat het 10 minuutjes lopen vanaf werk is. De ligging is geweldig, zeker als het donker wordt en de kunstverlichting aan gaat. Als de bal even uit het spel is mag ik graag even om me heen kijken en de skyline bewonderen. Niets ten nadele van De Kikkerpolder en De Voscuyl hoor. Aardige accomodaties met de nodige Leidse voetalhistorie. Toch meen ik beter tot mijn recht te komen tussen de elite van Bangkok. Heel wat anders dan uitwedstrijden bij VV Katwijk de Boshuizerkade.

1 opmerking:

OnnoenEline zei

Toet, zie dat de focus er nog steeds i!. Hoe is het niveau in het huidige team vergeleken met de 'winking frog'? Nog steeds veel dribbelen en weinig afspelen door die Taaien?
Gisteren klinkende 5-0 op de borden gezet tegen RCL. Kampioenschap lonkt in de 6e klasse. De open bus (Kwibus)is al besteld en ook ons plaatsje op het Leidse bordes.. Ook het kampioenschapsweekend in Budapest is al vastgelegd. Wellicht komen we ons 20 jarig bestaan in Bangkok vieren! Nog 3 jaar volhouden... Groetjes vanuit een kil en regenachtig NL..