dinsdag 14 juli 2009

Mediageil


'I read the news today, oh boy', zal John Lennon gedacht hebben toen hij op dinsdag de Bangkok Post open sloeg (herinner het stukje over de Thaise Beatles). Op de voorkant van het Business katern staat namelijk een diepte interview met farang Kallenberg. Zie hier de link naar de Bangkok Post website. Bij de eerste naamsvermelding is de verslaggeefster nog zo vrij om me bij mijn voornaam te noemen. Bij een tweede keer wordt er gelukkig met gepast respect gerefereerd aan 'Mr Kallenberg', zoals het hoort.

Ik heb hier een onderzoek naar consumenten vertrouwen opgezet, The Asian Consumer Confidence Index, waarmee ik nu probeer zoveel mogelijk media aandacht te verkrijgen. De Bangkok Post is een mooie start. Er zullen nog andere Thaise kranten volgen, en misschien zelfs de twee grootste Thaise tv zenders, al denk ik dat mijn Thais net niet voldoende is (op het nippertje) voor een tv interview. Jammer, want alle Thaise vrouwtjes zitten natuurlijk al klaar voor de op het journaal volgende soaps. Komende week waarschijnlijk naar Maleisie en Indonesie om daar ook wat interviewtjes weg te geven. Een beetje wijs lopen doen over de stand van de economie, De toestand in de wereld door M.P.G. Kallenberg. Ik moet alvast maar eens wat Cruijffiaanse quotes op papier zetten. Even in mijn woordenboek opzoeken hoe je 'nadeel' en 'voordeel' in het Thais zegt.

Jullie zullen het begrijpen, mijn ster is sterk rijzende aan het Aziatische media firmament. Maar maak je geen zorgen, ik hou het bij een paar interviews. Mijn vaste columns blijven exclusief voor dit medium.

1 opmerking:

Marieke zei

Nou dan duurt die Villa met zwembad en personeel waarschijnlijk niet lang meer. Zou leuk zijn als je genoeg slaapkamers neemt, zodat we tegelijk met Papa en Mama en Willemijn & co kunnen komen. Ik zie het verhuisbericht wel tegemoet.
Liefs,
Je zusje