donderdag 9 juli 2009

Effe d'r uit


Het was op de dag af 6 maanden geleden dat ik op het strand was. Het was dus weer eens hoog tijd, en het kwam dus ook goed uit dat ik afgelopen maandag en dinsdag vrij was. Mooie gelegenheid voor een lang weekend Ko Samet. Zaterdag ochtend hebben Edwin en ik de bus genomen. Voor ongeveer 7 euro hadden we een retourtje 'strand met palmbomen', een mens geeft wel eens meer uit voor een weekendje weg, zeker als het om een tropische strandvakantie gaat.

Na een busreis van 3 uur en een half uurtje op de boot waren we ter plekke. Uiteraard niets voorbereid, dus de taxichauffeur opdracht gegeven naar een rustig strand te rijden. Altijd afwachten waar je dan terecht komt, maar dat viel zeker niet tegen, zoals je op de foto's kunt zien. De Thai weten natuurlijk wel hoe ze de farang wat geld uit de zak kunnen kloppen. Het eiland is tot national park gebombardeerd, wat een hard alibi is om toegangsgeld te heffen. De Thai betaalt 40 Baht, de farang 100 Baht. Verschil moet er zijn...blijkbaar. Voor een national park is het trouwens verdacht vol gebouwd. Ik geef ze nog een paar jaar en dan is Bangkok ook een national park.

Zondag en maandag keihard gerelaxed. De afgelopen werkweek was nogal druk, dus een paar dagen rust deed me wel goed. Helaas was het weer nogal wisselvallig, regelmatig regen. Dus niet zoveel in de zon gelegen. Wel veel gelezen, muziek geluisterd, gepoold en, jawel, een paar biertjes gedronken. Het zal niemand verbazen dat we zondagavond in de strandtent voor de tv zaten, of eigenlijk lagen, om Federer te zien mazzelen en een recordje te vestigen.

Dinsdag weer terug naar de concrete jungle. 's Avonds een vriendschappelijk voetbalpotje om het luie zweet eruit te lopen, en woensdag weer fris naar werk. Heerlijk zo'n uitstapje. Moet ik vaker doen!

1 opmerking:

Marieke zei

Ook wij zijn zaterdag en zondag naar het strand geweest. Weinig lezen, maar veel emmertjes en schepjes werk. Zaterdag waren we met een uurtje fietsen al op het strand en zondag lekker met de auto. Helaas geen palmbomen, maar Mauro heeft wel een dode kwal gevonden.
Mauro heeft morgen zijn laatste schooldag en dan is het alweer zomervakantie. Ik heb me laten strikken als klassenmoeder volgend jaar. Dan ga ik me echt onderdompelen in het schoolmoeder zijn ;-)
Liefs,
Je zusje