zondag 4 juli 2010

Nederland - Brazilie

Mijn verblijf in Nederland was goed
gepland. Ik heb veel voetbal gezien en het Nederlands elftal in de kroeg bekeken. Had me na de overvloedige berichtgeving in de media veel voorgesteld van vrouwvolk in Bavaria jurkjes. Helaas moest ik constateren dat deze stukjes textiel niet alle dames lekker afkleden. Misschien stond ik in de verkeerde kroeg. Een Australische sportsbar is wat dat betreft wellicht niet zo'n gelukkige keuze. Overigens wel erg gezellig en je komt nog eens wat oude bekenden tegen.

Vrijdag in Bangkok naar Nederland - Brazilie gekeken met landgenoten. Het was me ter ore gekomen dat de Green Parrot een thuishaven is voor het Oranje legioen te Bangkok. Grappige naam aangezien we tegen de Goddelijke Kanaries speelden. Zelfs de ambassadeur was er. Helaas niet zoals het hoort in Oranje shirt, maar in een strak overhemd met niet-oranje stropdas. De man beleefde een benarde avond. Niet vanwege de vroege achterstand, maar uit vrees voor zijn overhemd wanneer er iemand met volle bierglazen passeerde. Helaas voor hem gebeurde dat nogal vaak. Kan iemand deze man uit zijn ambt zetten? Wissel!

In de stampvolle kroeg kon ik me onderdompelen in een 'lekker oranjesfeertje', compleet met bijbehorende muzikale oranjekrakers. Het spreekt voor zich dat het een mooie avond was. Eentje om niet licht te vergeten.



1 opmerking:

Niek Bakker zei

Ik vond het ook gezellig dat je er was Toet:-)! En ja om nou voetbal te kijken in Hooters? En hebben ze ook dry fit of enigszins ander lucht doorlatende shirtjes in Thailand;-)?
Tipje voor het Ek!