zondag 29 maart 2009

Heet hè



Jeroen is dinsdagnacht op het vliegtuig naar Nederland gestapt. Hij liever dan ik, haha. De dagen ervoor hebben we goed gegeten, de nodige Singha's gedronken en flink wat potjes pool gespeeld. Jeroen heeft het goed naar zijn zin gehad en een flinke hoeveelheid zon, zee, strand geconsumeerd tijdens zijn verblijf in het zuiden. Geef hem eens ongelijk. Hij heeft ook de overgang van koud naar warm meegemaakt, waarbij 'koud' natuurlijk relatief is. Toen Jeroen kwam was het zo'n 30 graden, inmiddels komt de temparatuur al dagen achter elkaar boven de 35 graden. Gelukkig zijn er voor de komende week wat buitjes voorspeld. Een beetje afkoeling is erg welkom.

Met temperaturen van net onder de 40 graden wordt er ook gewoon gevoetbald. In de weekend competitie stonden we derde op enige achterstand, maar nadat we vorige week de koploper met 4-0 klop hebben gegeven en gisteren de nummers 1 en 2 tegen elkaar gelijkspeelden, is ons team ineens bevangen door titelaspiraties. Wat dat betreft heb ik veel gemeen met veel van mijn maten in Nederland. Op afstand volg ik de titelrace van Lugdunum 3. De supporters en het bestuur eisen het kampioenschap. De oude garde heeft het natuurlijk allemaal al eerder meegemaakt. Nu maar hopen dat jongen honden als Fehr, Van der Bor en Van Den Bussche niet onder de druk bezwijken. Ik word wekelijks voorzien van inside information. Hugo Borst is ongetwijfeld jaloers op het aantal 'lijntjes' dat ik binnen de ploeg heb.

Komende week is het weer een weekje business as usual hier. Werken op Silom Road, dinsdagavond voetballen bij de Royal Bangkok Sports Club, donderdagavond trainen. De week erna ben ik van maandag 6 tot en met donderdag 9 April in Singabore op ons hoofdkantoor (alweer ja), in het vermoeiende gezelschap van de grote baas. Daarna staat Songkran gelukkig weer voor de deur. Je weet wel, dat watergooi festival ter viering van het Thaise nieuwjaar. Dat betekent dat ik vrijdag de 10e tot en met woensdag de 15e vrij ben. Lijkt me een mooie gelegenheid om eens een eilandje te bezoeken ofzo. Nou schijnen nogal wat Thaien hetzelfde idee te hebben, dus het kan lastig worden om nog ergens een strandhutje te boeken. Ik zie wel hoe het loopt. Ik kan altijd nog de straten van Bangkok onveilig maken met een supersoaker. Drie keer nieuwjaar vieren per jaar, wat een land!

1 opmerking:

Marieke zei

Hoi Maarten,

Als het niet lukt om een paar dagen naar een eiland te boeken, dan kan je altijd nog naar NL komen, je bent dan precies op tijd om Mauro z'n vierde verjaardag te vieren (dat vieren we de 11e). Met het behalen van deze enorme leeftijd, breekt ook meteen het tijdperk BASISSCHOOL aan. Vandaag 1 april (geen grap) had hij zijn eerste "wen-dag". Hij mocht zelf op zijn fiets (met zijwieltjes) naar schoolfietsen. Hij babbelde er vrolijk op los en leek er zin in te hebben. Vervolgens heb ik hem in de klas gezet en hij vond het nog steeds leuk. Toen heb ik hem een kus en een knuffel gegeven en gezegd dat ik weg ging, dat was ook goed. Nou ja..., na 2 stappen stond hij weer naast me: "mama, nog een kusje!" Prima, weer op zijn stoeltje gezet nogmaals dikke kus en knuffel en wegwezen. Snel tegen de juf gezegd dat ik wegging en toen ik nog een snelle blik op Mauro wierp, brak mijn hart zowat. Wat een beteuterd gezichtje, met zo'n zielig trillipje. Toch maar de klas uit, niet te lang rekken. Toen ik langs zijn lokaal naar buiten liep zat hij hartverscheurend te huilen bij de juf op schoot. Nou, dat ging door merg en been. Ik geprobeerd mijn grootste lach op te zetten en gezellig te zwaaien.
Mijn tranen bedwingend ben ik vervolgens via een andere ingang de school weer ingegaan om wat administratieve zaken af te handelen en toen naar huis, waar ik ff lekker heb uitgehuild bij Rossano. Vervolgens mijn gedachten verzet op de sportschool. Ben sinds 1 week lid, en probeer 3x per week mijn figuur weer een beetje in shape te krijgen (in mij schuilt een slank iemand, maar ik kan haar makkelijk te baas met koekjes ;-)
Toen we Mauro op ging halen, kwam hij vrolijk rennend de school uit en had het toch wel erg leuk gehad. Pfff gelukkig.
Ook heb ik vandaag een nieuwe wasmachine gekregen, want uit mijn oude stroomde water, dus dat werd een beetje een bende. En Rossano zit nu bij NL-Macadonie. Al met al voor ons allemaal een bijzondere dag. En dat zonder 1 april grappen.
Liefs,

Marieke