dinsdag 27 oktober 2009

Klazien uit Bangkok



Hoewel ik in het vorige stukje erg positief was over mijn herstel, kreeg ik in de week erna toch een lichte terugslag. Na wat desk research kwam ik tot de conclusie dat mijn lichaam wellicht nog een steuntje in de rug nodig had middels wat voeding supplementen. Want dat relatief eenvoudige kwaaltjes tot grote vermoeidheid hebben geleid, duidt erop dat mijn immuunsysteem hapert. Ik heb dan ook een hele verzameling voeding supplementen ingekocht. Op de plank staan pillen met allerlei soorten vitamines van A tot en met E, Koreaanse Ginseng en andere natuurlijke stoffen met intrigerende namen. De alternatieve medicijnenla is volledig open getrokken.

Het meest opmerkelijke middeltje heet appel cider azijn. Gewoon te koop in de supermarkt per literfles. Een appel extract waaraan een lijst positieve gezondheidseffecten worden toegeschreven die zo lang is dat ik jullie er niet mee zal vermoeien. Ik vond het nogal een sterk verhaal, maar na het lezen van de vele aanbevelingen van gebruikers op internet wilde ik het toch wel eens proberen. Ik kan niet ontkennen dat ik vrijwel direct meer energie voelde nadat ik begon om twee maal per dag twee eetlepels achterover te slaan. Geweldig spul dus. Alleen die smaak! Als je wilt weten wat ik bedoel moet je eens een vinger zo diep mogelijk in je keelgat stoppen. De twee theelepels worden dus binnen een seconde gevolgd door een enorme sloot water. Het is ook nog eens beter voor je tanden om die zure drap zo goed mogelijk weg te spoelen.

Momenteel voel ik me weer helemaal goed. Geen katerig gevoel bij het ontwaken, geen zware oogleden op werk en hardlopen gaat me makkelijker af dan de afgelopen maanden. Ook een avondje stappen hou ik weer prima vol. De afgelopen maanden waren niet de makkelijkste, maar hopelijk kan ik met dit bericht de medische rubriek weer een tijdje sluiten.

1 opmerking:

Marieke zei

Fijn om te lezen dat het beter gaat. Hopelijk is dat nu van blijvende aard.
Ik krijg nu netjes per mail een melding van het feit dat je een nieuwe blog hebt geplaats. Werkt perfect.
Moet er snel vandoor. Twee kinderen wegbrengen en door naar mijn werk. Natuurlijk op z'n Hollands op de fiets.
Tot skype.