zondag 4 oktober 2009

Crikey!






Sinds ik de juiste pillen slik om de infectie te lijf te gaan, is het langzaam maar zeker de goede kant op gegaan. Nog even en ik voel me weer de oude. Achteraf een goede beslissing om mijn vakantie voor onbepaalde (niet onbeperkte!) tijd uit te stellen. Doordat ik in Bangkok rustig aan heb gedaan, heb ik wat kunnen herstellen. Dat zou in Nederland niet gelukt zijn, zeker niet tijdens het 3 Oktober feest.

Op het moment dat heel Leiden met pijn in hoofd en lijf ontwaakte uit de 2 oktober roes en zich afvroeg hoe dat eerste biertje op de 3e erin zou glijden, was ik activiteiten aan het verzinnen die minder energie kosten en een mens toch enigzins vermaken. Ik dacht aan de natuurfilms die voorbij komen op Animal Planet en dergelijke zenders. De makers zitten dagen op hun reet te wachten tot er eens iets gebeurt dat de moeite van het vertonen waard is. Als dat geen ontspannende bezigheid is...

Dus ik naar Lumpini park om een bijdrage aan de wetenschap te leveren middels het antwoord op de vraag: hoe eet een varaan een schildpad? De anderhalf uur durende docu zal deze vraag beantwoorden maar moet nog afgemonteerd worden. Animal Planet en Discovery Channel kunnen de biedingen bij deze echter alvast openen. Kom maar, kom maar, kom maar. Als jullie het niet verder vertellen wil ik hier in kleine kring het antwoord alvast wel geven: dat lukt om meerdere redenen voor geen meter. Het schild is niet kapot te krijgen en als je effe niet oplet gaan soortgenoten en kraaien zonder norm- en waardenbesef er mee van door. Hierbij alvast de trailer en enkele screenshots.

Vooruitlopend op het succes staat de volgende productie al op de rol: het paringsritueel van de vreemde zwanensoort moet hoognodig bestudeerd worden. Groeten van Toeter 'The Lizard Hunter' Irwin. Crikey!

1 opmerking:

Marieke zei

Ik kies toch voor een kanjer van een 2 oktober en een gezellige 3 oktober (ondanks de koppijn). Je hebt wat gemist!!!! Het was zowaar de gehele tijd droog en niet rete koud. Spreek je zo via de Hyves. Ben weer ingehuurd voor sound- en beeldcheck.