donderdag 10 november 2011

Nog steeds droog

Na mijn alarmerende bericht van afgelopen vrijdag heb ik nog steeds droge voeten. Het water stond destijds tot zo'n 2 km bij mij vandaan op de straten, maar is sindsdien niet noemenswaardig dichterbij gekomen. Op bijgaande kaartje geeft het rode stipje aan waar ik ongeveer woon. Het water in district 6 en 10 is inmiddels wel wat verder naar beneden gezakt, dus het stroomt tot nu toe maar net om mij heen naar zee. Ik begin toch sterk de indruk te krijgen dat het bruine en stinkende overstromingswater een beetje angst heeft voor De Grote Boze Farang. Voor de zekerheid heb ik wel een paar hoge laarzen gekocht en zit mijn vriezer stampvol met diepvriesmaaltijden met brood.

Meerdere malen per dag volg ik de laatste ontwikkelingen via de media. Helaas zijn de berichten nog steeds tegenstrijdig. Zo opende de Bangkok Post vanmorgen met de mededeling dat er voor het eerst sinds de start van het drama goed nieuws te melden was. Het water zakt en als het meezit is Bangkok over 11 dagen helemaal droog. Binnen twee uur werd ik alweer ontnuchterd van de lichte euforie door uitspraken van de gouverneur van Bangkok, die meldde dat het water nog steeds sneller de stad binnen stroomt dan dat het eruit gepompt kan worden en dat nieuwe evacuaties nodig zullen zijn. Niet te vroeg juichen dus, maar de gebieden die het meeste risico lopen, liggen allemaal ten westen en oosten van mijn wijk. Ik heb dus hoop dat ik de wateroverlast niet aan den lijve hoef te ondervinden.

Ondertussen doet een goede bekende van mij, Alex Stamp, heel goed werk voor de getroffenen, wat door CNN is opgemerkt. Deze link naar het verslag geeft een goed idee van de ellende in de gebieden in noord Bangkok. Wat ben ik blij dat ik daar niet woon. Zonder tegenbericht kun je ervan uitgaan dat het bij mij droog is.

Geen opmerkingen: