woensdag 2 november 2011

Terug in Bangkok

Vanmiddag ben ik weer teruggekeerd in Bangkok. Vanuit Phuket heb ik vanaf vrijdag het overstromingsnieuws goed in de gaten gehouden. Het was kantje boord, maar op de meeste plaatsen is het water net niet boven de dijken uitgekomen en bleef het centrum gespaard. Hoewel het gevaar volgens de autoriteiten nog steeds niet geweken is, denk ik niet dat het centrum alsnog onder water zal komen te staan en dat Bangkok niet volledig Baggerkok zal worden.

Phuket is op zich een fijne plek om een weekje te verblijven. Ik was echter niet op vakantie en moest tijdens werktijd gewoon mijn plicht als loonslaaf uitvoeren. Overdag zat ik dan ook op mijn hotelkamer achter een dressoir op mijn laptop te werken terwijl het buiten stralend weer was. Niet erg motiverend en ik was dan ook niet erg produktief. 's Avonds wel lekker gegeten en gedronken, meestal met Kenny. Don's BBQ was mijn favoriet. Onbeperkt schransen in de buitenlucht voor 5 euro. Vlees van uitstekende kwaliteit en premier league voetbal op TV, met veel doelpunten van Van Persie en Van der Vaart.

Ik keer graag nog eens terug naar Phuket, maar dan niet als ik overdag behoor te werken. Ik ben nu blij weer op mijn eigen nest terug te zijn met mijn eigen bureau en bank. De supermarktschappen zijn nog steeds grotendeels leeg, dus ik ga morgen maar eens flink hamsteren. Verder gaat het leven hier zijn normale gang.

Geen opmerkingen: