dinsdag 27 mei 2008

Verhuisd





Vorige week zondag, op 18 mei, ben ik naar mijn nieuwe apartement verhuisd. Liep gesmeerd. Het scheelt een hele hoop als je geen meubels op sleeptouw hoeft te nemen. Het enige meubulair dat ik had waren het bureau en de bureaustoel die ik had gekocht. Gelukkig wilde mijn huurbaas van het oude apartement het bureau overnemen voor driekwart van de aankoopprijs. In mijn nieuwe apartement staat al een bureau. De stoel heb ik wel meegenomen want die zit geweldig en in het nieuwe apartement stond nog geen echte bureaustoel. Verder moest ik voornamelijk kleren en huishoudelijk gereedschap als schoonmaakspullen en strijkplank overbrengen. In totaal drie taxiritjes van ongeveer 20 minuten en klaar was ik.

Mijn nieuwe onderkomen bevalt erg goed. Het is net iets ruimer dan het oude (39 vierkante meter) en alles is helemaal nieuw. Er is een tuktuk service die de bewoners naar het metrostation vervoert. Op weg naar het metrostation barst het van de Thaise restaurantjes. Ik heb er al een paar uitgeprobeerd, met wisselend succes. Bij sommige is het eten mij iets te gekruid (lees: fucking heet). Het zal me echter vast wel lukken om een aantal eetgelegenheden te selecteren die frequent bezocht zullen gaan worden. Ik ben ook van plan om af en toe zelf te koken. De meeste apartementen hier hebben geen volledig uitgeruste keuken zoals wij dat gewend zijn. Er is vaak wel een aanrecht, maar een gasfornuis, gootsteen en afzuigkap ontbreken vaak. Bij mij is dat ook het geval en dus heb ik van mijn balkon mijn kookterrein gemaakt (zie foto). Ik heb een elektrisch kookplaatje aangeschaft want op gas koken is verboden vanwege veiligheid. Het is behelpen maar de eerste pastamaaltijden zijn inmiddels met succes bereid.

Op de gang staat een wasmachine waar ik voor 40 eurocent een wasje in kan draaien. Ik heb de beschikking over een mooie, grote tv en heb een paar goede boxen gekocht om optimaal van mijn concert DVD'tjes te kunnen genieten. Ik had er een aantal meegenomen vanuit Nederland en hier kun je voor 2 euro een kopie aanschaffen. Enige tegenvaller tot dusver is dat ik de sportzender die Roland Garros uitzendt niet ontvang, dus voor interessante partijen zal ik naar een kroeg moeten (zo'n tegenvaller is het bij nader inzien dus ook weer niet). Het is hier vijf uur later dan in Frankrijk dus ik kan 's avonds lekker tennis kijken.
Of ik het EK wel kan ontvangen, is me nog niet duidelijk. De late wedstrijden worden hier midden in de nacht gespeeld en voor potjes als Oostenrijk-Polen blijf ik sowieso niet op (met alle respect voor Don Leo). Ik wens onze mannen veel succes en Marco veel wijsheid zonder Seedorf en Van Bommel. Gelukkig zijn De Zeeuw en Bouma ook toonaangevend bij Europese topclubs...

1 opmerking:

Marieke zei

Ziet er mooi uit je nieuwe onderkomen. Wat heerlijk om zo te kunnen verhuizen. Niet verven, nieuw vloertje, nieuwe badkamer, nieuwe keuken e.d. En ook niet het gesleep met zware meubels, wasmachines en allerlei prullaria die je niet op tijd hebt uitgezocht en dus maar meeverhuisd. (of geldt dat laatste alleen voor mij?)
Enne... ik kom zeker een keertje hutspot eten op dat balkonnetje van je!!!