dinsdag 17 juni 2008

Take me back...

Where the grass is green and...
Na twee weken werken ben ik toch echt aan vakantie toe. De boog kan immers niet altijd gespannen staan. Hoog tijd dus om eens een bezoekje te brengen aan familie en vrienden. De keus is gevallen op de periode van 11 t/m 28 juli. In die tijd is de kans op mooi weer aanvaardbaar en vinden de tennistoernooien van Roomburg en Zee en Duin plaats, altijd een garantie voor gezelligheid.

Het is bij mijn bedrijf, en waarschijnlijk bij veel Thaise bedrijven, gebruikelijk dat je pas na een jaar voor het eerst vakantie op kan nemen. Mijn baas kan echter niet zo goed luisteren, wat in dit geval voordelig uitpakt omdat ze tijdens ons gesprek niet had begrepen dat ik al zo snel op vakantie wilde. Ik had het toch echt duidelijk over juli of augustus gehad en had uitgelegd dat het dan in Nederland soms nog wel eens mooi weer is. Voor ze het wist had ik al geboekt en toen ze erachter kwam dat ze me niet goed had begrepen, kon ze haar accoord niet meer terug draaien. Heel soms is het een voordeel als je baas niet kan luisteren.

Ik moet tijdens mijn verblijf in Nederland wel een uurtje of vijf per dag werken om een project op tijd op te kunnen leveren, maar er blijft genoeg tijd over voor voor bezoekjes aan vrienden, avondjes Mapo, tennissen, etc. Ik probeer me hier enigzins voor te bereiden op de toernooien. Het is echter nog niet gelukt om iemand te vinden die een redelijk balletje slaat en ik heb dan ook al 8 maanden geen dubbel fout geslagen (wat in mijn geval synoniem is voor 'niet getennist').

Ik ben benieuwd hoe ik Nederland zal aantreffen. Hopelijk zijn de straten nog steeds oranje, San Marco officieel heilig verklaard en Amsterdam woonbootvrij. Tot dan!

3 opmerkingen:

Marieke zei

Echt heel gezellig dat je komt. Ik heb begrepen dat Willemijn met Valentijn ook deze kant op komt, dus ik ben helemaal in mijn sas. Wij vliegen maandag voor 2 weken naar Tenerife, maar zijn al weer terug als jij komt. Ik moet die vrijdag werken, maar Rossano (+ kids) zou je wel van het vliegveld (Schiphol!?) kunnen halen of van station Leiden. Laat nog maar even weten of je daar prijs op stelt.
Werk ze nog ff en tot snel!!!!!!!!

ps: Willemijn is live voor de italiaanse radio geinterviewd over de voetbal na de laatste groepswedstrijden van Italie en Nederland. Het moet niet gekker worden ;-). En je had toch weer gelijk wat Italie betreft, door naar de kwart finale. In plaats van werken zou je ook je geld kunnen verdienen met gokken op voetbalwedstrijden.

Unknown zei

Ben ik de enige die altijd aan jou moet denken bij het zien van San Marco? Wellicht heb ik je te lang niet gezien.

Ook Willem te lang niet gezien. Het is een vrij ernstig vergrijp in onze vriendschap dat ik dit soort belangrijk nieuws op de blog van je broer van je zus moet lezen. WILLLLLEM???????????
o ja, kinderen. en ook nog een baan.
Suerte chica. Je kunt het goed maken in NL!

dag Kallenbergjes, leuk jullie te volgen!

Unknown zei

He Maarten,

Even weer door je blog heen gelezen. Je vermaakt nog steeds prima zo te lezen. Leuk dat je naar Nederland komt. We zetten het bier alvast klaar in de Mapo. Wij komen in september naar Bangkok. Maar dat wist je al toch? De vakantie is nu eindelijk geboekt. 5 September komen we jouw kant op. We blijven echter maar een nachtje en gaan dan weer door naar Laos. Aan het eind van onze vakantie, komen we weer terug naar Bangkok en kunnen we alle sappige verhalen vertellen, want geloof me 3 vrouwen alleen in Azie maken altijd gekke dingen mee.....

Tot snel!

Liefs, Marieke (van Wetten)