dinsdag 31 augustus 2010

Wazzup?

Het is weer eens tijd voor een update van mijn bezigheden hier. Ik wil met het vorige stukje niet de indruk wekken dat ik iedere avond de bars afstruin. Er wordt heus hard gewerkt.

Sinds ik eind juni terug kwam uit Nederland ben ik druk geweest om mijn eigen afdeling op te bouwen. Ter herinnering: ik werk voor marktonderzoekbureau InsightAsia en ben een eigen afdeling gestart die gericht is op communicatie onderzoek. De eerste stap was om een aantal eigen onderzoeksmethoden te definieren die iets unieks te bieden hebben ten opzichte van andere onderzoeksbureaus. Ik ben nu klaar om te beginnen met twee services die televisiecommercials testen voordat ze de buis op geslingerd worden en de effectiviteit van reclamecampagnes in beeld brengen. De komende weken zal ik me vol op het verkopen storten. Eerst in Thailand en vervolgens ook in andere landen in de regio.

Ondertussen ben ik ook bezig om services te bedenken die gericht zijn op de nieuwe media. Dan heb ik het over het onderzoeken van websites, banners, zoekgedrag en sociale media. Dus als je me ineens actief ziet op Facebook en Twitter weet je waarom. Ik zal me daar toch in moeten gaan verdiepen. De grote mondiale bureaus zijn nog niet ver in het ontwikkelen van services die nieuwe media onderzoeken, dus daar liggen kansen voor mij. Leuk om te proberen innoverend bezig te zijn. Echter wel moeilijk dat ik het vooral alleen moet opknappen.

Gelukkig ben ik contact gekomen met een Amerikaan die jarenlang operations manager voor Coca-Cola Thailand is geweest. Hij werkt nu zelfstandig en is bezig een heel groot project voor Coke op te zetten. Roger kan mij op twee manieren van dienst zijn. Als ik onderdeel wordt van het project team levert mij dat omzet op. Daarnaast wil hij me helpen om mijn eigen producten aan de man te brengen. Daarmee kan hij zelf ook zijn netwerk verder uitbreiden. Het wordt voor mij dus een interessante tijd op zakelijk gebied. Mijn baas is geduldig en verwacht geen grote resultaten op korte termijn. Hij gunt me de tijd op mijn omzet op te bouwen.

Het voetballen staat al een tijdje op een laag pitje. De competitie eindigde in mei en sindsdien heb ik slechts hier en daar een balletje getrapt. Ik moet niet vergeten te melden dat ik afgelopen seizoen een onderling topscorer klassement tussen wat vrienden gewonnen heb. Vier doelpunten in een half seizoen waren genoeg en leverden een leuk zakcentje op. Ik moet nog even geduld hebben tot de volgende doelpunten, want het nieuwe seizoen begint pas in oktober. De meeste spelers vermaken zich ondertussen in de Summer League, maar dat vind ik te ver reizen voor potjes van 50 minuten. Ik ga liever naar Lumpini park om mijn conditie op peil te houden en loop één of twee keer per week 20 kilometer.

De afgelopen vijf weken verbleef Edwin in Bangkok en kon ik de voetbal leegte opvullen met tennis. We hebben twee maal per week het hardcourt geteisterd op duizelingwekkend hoog tempo. Misschien mag ik het niet verklappen, maar Edwin heeft in Thailand een ware gedaante wisseling ondergaan. De gewezen prikker van weleer is niet meer. De 'viertjes' in het district Leiden zullen van hoek naar hoek gestuurd worden als hij volgend seizoen zijn rentree maakt op de gravelbanen. Ze zijn bij deze gewaarschuwd.

Geen opmerkingen: