maandag 17 januari 2011

Frisjes

Het is hier momenteel goed uit te houden qua temperatuur. De laatste weken is het meestal tussen de 25 en 30 graden. Koeltjes voor Bangkok. Tevens waait er vaak een fris windje, wat hier niet veel voorkomt. Het viel me de afgelopen dagen op ik in het straatbeeld nogal wat honden zag die aangekleed waren met een T-shirt. Toeval of niet?

Bij mijn vaste lunch restaurantje hebben ze een hond, sinds kort ook aangekleed (zie foto). Dus ik even gevraagd naar de reden. "Naaaw!" (koud), klonk het luid in koor en met gezichten waar het afgrijzen vanaf droop. Alsof dat beest de hele dag in een koelcel moet liggen. Je houdt het bijna niet voor mogelijk, maar de Thai denken blijkbaar dat een hond het vreselijk koud krijgt als de temperatuur richting de 25 graden zakt. Nou, ik heb ze nog niet zien rillen en ik hoor ze ook niet klappertanden, dus ik denk dat het wel meevalt. Toch wel weer lief van de Thai dat ze zich zo om het welzijn van hun honden bekommeren. Ik heb zelfs een straathond gezien die in twee shirts gehuld was, waarvan het achterste shirt een rood ruitjesmotief had en half over zijn achterpoten hing. Het leek wel of hij een Schotse kilt aan had.

En nu maar hopen dat de temperatuur richting 20 graden gaat zakken. Lijkt me geweldig om foto's op mijn blog te plaatsen van honden met sjaals, oorwarmers en wanten. Amazing Thailand!

Geen opmerkingen: