maandag 3 januari 2011

Ratchada Soi 3

Al heel lang had ik het plan om eens een filmpje over mijn buurt op het blog te zetten. Aangezien ik op het punt sta om te gaan verhuizen, is het dus nu of nooit.

Mijn eigen straatje is rustig en bevat afgezien van mijn apartementengebouw slechts woonhuizen. Als ik de straat uitloop en naar rechts ga, kom ik echter al snel op het bruisende kruispunt met Ratchada Soi 3, dat het echte Thaise leven in Bangkok mooi illustreert. Het barst er van de eettentjes en is een drukke doorgangsweg met brommers, tuktuks, pick-up trucks en taxis. Gedurende de afgelopen twee jaar is het aantal restaurantjes flink toegenomen, wat aangeeft dat de buurt opbloeit. Of mijn komst daar wat mee te maken had? Wie zal het zeggen?

Speciale vermelding verdienen Buddy Steak (met de mooie kerstversieringen op de ruit) en het restaurantje waar de dames mij hartelijke begroeten. Dit zijn de twee eetgelegenheden waar ik kind aan huis ben geweest. Bij eerstgenoemde kom ik vooral voor de steak met patat, hoewel de spaghetti mij ook zeer bekoort. Bij de ander hield ik het vooral bij de macaroni. Als ik binnenkwam, vloog de macaroni al de wok in. Met een constant op hoge toeren draaiende spijsvertering heb ik niet genoeg aan een rijstgerechtje of een noedelsoepje, dus was ik altijd erg blij dat ik bij mijn favorieten terecht kon voor een flink portie koolhydraten. Toch zijn de andere tentjes ook het bezoeken waard. Het blijft leuk om op of aan straat te eten, terwijl je vanaf je krakkemikkige stoeltje ziet hoe het Thaise leven zich aan je voorbij trekt.

Ben benieuwd of ik Ratchada Soi 3 ga missen.

Geen opmerkingen: