zondag 16 januari 2011

Housewarming

Na tweeeneenhalf jaar heb ik Sitara Place verlaten. Ik wilde graag een apartement met zwembad. Bovendien had ik het vermoeden dat mijn kamer in Sitara niet gezond voor me was. Ik heb in het verleden uitvoering bericht over enorme
vermoeidheid die me maanden lang teisterde. Sinds een tijdje had ik daar weer in mindere mate wat last van. Het viel me op dat ik me iedere keer een stuk beter voelde als ik in ergens anders sliep. Wat zoekwerk op internet deed me sterk vermoeden dat er schimmel in mijn kamer zit, boven de plafondtegels in de badkamer. De eigenaar van Sitara wilde er niet aan. Het was teveel gevraagd om er eens goed naar te laten kijken. Tijd om te vertrekken dus.

Een groot voordeel van Sitara was de lage prijs. Ik wilde niet twee keer zoveel gaan betalen voor iets meer ruimte en een zwembad, en stond dus voor de uitdaging om grondig te zoeken. Ik heb in december goed de tijd genomen om verscheidene apartementen te bekijken. In de regio van Sitara zijn de afgelopen jaren vele grote gebouwen neergezet. Vele hebben mooie zwembaden, maar de kamers zijn nogal prijzig voor de geboden ruimte. Ik twijfelde sterk welk apartementencomplex het moest gaan worden en was bang dat ik voor iets moest kiezen waar ik niet geheel tevreden mee was. Totdat ik bij City Living kwam. De kamers zijn er een stuk voordeliger en er wonen weinig buitenlanders, wellicht omdat ze nauwelijks op internet adverteren. Gelukkig was er wel één eigenaar die zijn apartement op craigslist aanbood, waardoor ik het gebouw op mijn radar kreeg.

Er waren een paar kamers vrij, wat mij wat onderhandelingsruimte bood. Twee apartementen zaten in een hoek van het gebouw, waardoor ze aan twee kanten een balkon hebben. De apartementen zijn 53 vierkante meter groot en hebben één slaapkamer. De kamer op de tiende verdieping had een bank die kapot was. De dame die het gebouw beheert en de kamers laat zien, had een joekel van een leren bank in de aanbieding voor 200 euro, die ze van een voormalige bewoner had overgekocht. Zodoende heb ik bij de eigenaar van het apartement de huur wat omlaag kunnen lullen door te zeggen dat ik mijn eigen bank zou kopen en hij dus geen nieuwe hoefde te kopen. Uiteindelijk betaal ik nu maandelijks minder dan 400 euro, inclusief draadloos internet, kabel TV (enorm veel zenders) en energiekosten.

Op oudejaarsdag heb ik een pick-up truck gehuurd voor 10 euro die in één ritje al mijn spullen vervoerde. Snel een bureau en speakers gekocht voor in de slaapkamer en ik was geinstalleerd. Nu alleen nog een comfortabele stoel voor op mijn riante balkon om van het uitzicht over de stad te genieten. Ik zit nu ruim twee weken in mijn nieuwe woonruimte en ben erg in mijn nopjes met de upgrade. Regelmatig start ik de dag met een frisse duik en het wonen in een groter apartement met ruime balkons is ook erg lekker. Bovendien heb ik geen last meer van dipjes in mijn energieniveau, wat mijn schimmel theorie bevestigt.

In bijgaand filmpje een rondleiding. Zie het als een digitale house warming.


Geen opmerkingen: