zondag 8 april 2012

I'm a danca

Mijn vorige stukje, waarin ik aankondigde om weer eens wat vaker te schrijven, is alweer 8 weken oud. Ik plaats vaak wat foto’s of video bij mijn stukjes en mijn camera is inmiddels zover afgetakeld dat er weing lol meer te beleven is aan het schieten van dat materiaal. Ik was van plan om een iPhone te kopen  en dan weer wat vaker wat beelden uit Thailand op het blog te zette. De aankoop liet echter wat langer op zich wachten om gebruik te kunnen maken van een promotie. Afgelopen week was het dan toch zover en nog geen vijf minuten nadat ik de winkel van True Move met 50% korting verliet, diende het eerste video moment zich al aan.

Ik had al een keer eerder rond mijn werk een Westerse mafketel gesignaleerd, die op straat pantomime aan het spelen was, of wat daar voor door moet gaan. Op de weg terug van de winkel naar werk zag ik hem weer. Hij had zijn koptelefoon op en verkeerde in zijn eigen wereld. Het leek hem te ontgaan dat ik hem op drie meter afstand aan het filmen was. Hij heeft duidelijk een tik van de molen gehad, maar toch ziet hij er goed verzorgd uit. Ik vraag me dan af waar zo’n kerel woont en hoe jij aan geld komt.

Ik leek de enige te zijn die aandacht had voor de idioot. De Thais lopen hem voorbij alsof ze hem niet zien. Dat is typisch Thais. Ze zullen ongetwijfeld hun bedenkingen hebben bij deze vertoning, maar laten dat niet merken. Waar ‘wij’ op zijn minst toch eventjes kijken naar zo’n dwaas, houdt de Thai de blik strak vooruit en houdt de pas erin. Ze negeren het liever dan er aandacht aan te besteden. Het is niet des Thais om anderen te veroordelen. Ze laten mensen  graag in hun waarde. Ik niet. Ik gebruik rustig woorden als mafketel en idioot. Ik had de Thaise voorbijgangers graag ‘a penny for their thoughts’ gegeven.

Hoewel deze figuur nogal een extreem geval is, lopen er nog meer vreemde Westerse vogels rond in de City of Angels. Nu ik een iPhone heb, is het wat makkelijker om ze ongemerkt op de gevoelige plaat vast te leggen. Verwacht dus op termijn nog meer foto’s en video’s van Elvis en consorten.

Geen opmerkingen: