maandag 23 april 2012

Proud to be a Viking

"We come from the land of the ice and snow,
From the midnight sun where the hot springs flow.
The hammer of the gods will drive our ships to new lands,
To fight the horde, singing and crying: Valhalla, I am coming!
On we sweep with threshing oar,
Our only goal will be the western shore."

Je had de eerste regels van Led Zeppelin's Immigrant Song natuurlijk al herkend. Ik voel me helemaal viking tegenwoordig. Eerder schreef ik al dat ik gestopt was bij mijn oude voetbalteam Cosmos. Volgend seizoen zou ik bij de Scandinavian Vikings beginnen.
Die hadden me echter onlangs al nodig omdat ze weinig spelers hadden voor de uitwedstrijd tegen Pattaya - ieder team kampt met geringe animo voor Pattaya uit. Na dat potje was ik welkom om de resterende vier wedstrijden ook mee te spelen. Een ware verademing na mijn botsing met de Afrikaanse cultuur bij Cosmos. Iedereen is op tijd, speelt zijn potje zonder gezeik en drinkt lekker een pilsje na afloop. Gewoon zoals het hoort in amateurvoetbal.

Afgelopen zaterdag speelde ik mijn derde wedstrijd voor de Vikings, tegen Cosmos. Mijn voormalige team zou bij verlies definitief degraderen. Ze hebben na mijn vertrek bijna geen punt meer gehaald, trek zelf je conclusie :). Mijn nieuwe ploeggenoten vonden het prachtig dat ik scooorde tegen mijn oude team en daarmee bijdroeg aan onze 3-2 overwinning, maar ik ben nog steeds even goed bevriend met veel van die jongens en had geen revanche gevoelens. Wat ik dan wel mooi vond is dat ik door mijn elftal gekozen werd tot man of the match. Na iedere wedstrijd vraagt de aanvoerder aan iedere speler wie zijn man of the match is en vervolgens wordt de uitslag onder genot van een blikje bier bekend gemaakt. Mijn oude team zat niet ver van ons vandaan en het jolige "We love you Maarten, we do" kon ze niet ontgaan zijn.

Het zal duidelijk zijn dat ik weer veel plezier beleef aan het voetbal. Sinds lange tijd kijk ik wekelijks weer rijkhalzend uit naar de komende wedstrijd. Ik zie het ook wel als een eer dat ik als enige niet-Scandinavier ben opgenomen in het meest sociale team van de league.

Geen opmerkingen: