zondag 22 april 2012

Ouders op bezoek

Vorige maand kwamen mijn ouders voor de derde keer op bezoek in Thailand. We hebben regelmatig contact in de digitale wereld via email en skype, maar de laatste keer dat we elkaar in het wild ontmoetten was juni 2010. Ze zijn inmiddels redelijk
vertrouwd met Thailand en vooral mijn vader weet de weg in de miljoenenstad Bangkok al goed te vinden. Volgens het gebruikelijke recept waren ze tijdens de weekends zoveel mogelijk in Bangkok en maakten doordeweeks uitstapjes in het land. Eerst
stond een fietstocht in de heuvelachtige wijnstreek Khao Yai op het programma, niet al te ver boven Bangkok. Na terugkeer in Bangkok namen ze het vliegtuig naar Chiang Mai in het Noorden, ondanks de 1 miljoen inwoners een relaxte stad, gespeend van hoogbouw
en met veel bezienswaardigheden van culturele en natuurlijke aard. Laatste bestemming was het strand van Cha Am, niet ver van populaire badplaats Hua Hin. Daar ben ik twee dagen langs geweest. We zijn in Hua Hin
geweest om uit eten te gaan en hebben het oude koninklijke paleis bezocht, dat vrijwel geheel van hout gemaakt is en grotendeels open is vanwege het warme klimaat. Het Thaise respect voor hun koningshuis is grenzeloos en ik kwam er niet in met korte broek tot net boven de knie. Vandaar dat je me in bijgaande foto met een vreemd gewaad om mijn benen ziet. Tussen de uitstapjes door zijn we een aantal malen in Bangkok uit eten geweest en zijn ze komen kijken hoe ik tegenwoordig woon. Na drie keer hebben ze al vrij veel van Thailand gezien, maar er zijn nog wel een paar bestemmingen over die de moeite waard zijn en Laos en Vietnam liggen naast de deur, dus ik hoop mijn ouders volgend jaar of het jaar daarna weer in Thailand terug te zien. Het eerst volgende weerzien volgt echter al in juni als ik voor drie weken naar Nederland kom.

Geen opmerkingen: