dinsdag 23 oktober 2012

Voetbal of strand?

Veel mensen denken bij Thailand meteen aan strandvakanties. Als je in Thailand woont, zit je vast en zeker om de haverklap met een cocktail in je hand naar de zonsondergang te koekeloeren? Nou, dat doe ik eigenlijk veel te weinig. Het is een probleem
dat de klimatologische seizoenen niet lekker samenvallen met het voetbalseizoen. Tussen mei en september ligt de Bangkok Casuals League stil. Laat dat nu precies samenvallen met het regenseizoen. Het is dan vaak bewolkt en als het tegenzit
moet je tegen de regen schuilen. Momenteel loopt het regenseizoen op zijn einde en wordt het weer helderder. Ideaal strandweer. Het voetbalseizoen is echter ook begonnen en ik word tot kerst ieder weekend op het veld verwacht.

Deze week was er een lang weekend en omdat ik me doordeweeks niet helemaal lekker had gevoeld, zag ik het niet zitten om bij 35 graden over het gras te sleuren. Ik meldde me dus af en maakte van de gelegenheid gebruik om een paar dagen naar Ko Samet te gaan. Ruim drieeneenhalf uur met de bus en vervolgens nog een kwartiertje met de speedboot. Totale transportkosten heen en terug 20 euro. Twee overnachtingen 50 euro. Het was perfect weer en het strand was gezellig druk, zonder dat het overbevolkt was. Overal ligstoelen en eettentjes op het strand. In de avond vuurshows en Premier League op TV. Zaterdagochtend heen en maandagmiddag weer terug. Dat zou ik vaker moeten doen, maar het voetbal schema laat het niet toe. Ik heb me echter voorgenomen om me zo nu en dan af te melden bij mijn team en het weekend op het zand te slijten, in plaats van op het gras. Ik woon ten slotte niet voor niets in Thailand.

Geen opmerkingen: