vrijdag 21 augustus 2009

Mediageil 2

















Nu ik de economische pagina's van de Thaise kranten al in mijn greep heb, is het tijd om mijn markt wat uit te breiden. Maleisie is inmiddels al aan de beurt geweest. The Star heeft een stukje geschreven over mijn rapport 'Asian Consumer Confidence Index'. Overigens zonder mijn naam te vermelden! Ik hou het heft nu dan ook liever in eigen hand. Je weet van tevoren niet wat die achterlijke journalisten ervan brouwen (Louis heeft groot gelijk) en met al die honderdduizenden lezers moet je uitkijken. Wie weet wat een verkeerd stukje voor imagoschade aan het zorgvuldig opgebouwde merk Maarten Kallenberg kan aanrichten. Wie gaat dat betalen? Mijn uitspraken over het delicate onderwerp consumentenvertrouwen dienen in hun juiste context te worden weergegeven. En aan verdraaide quotes heb ik helemaal een broertje dood. Als ik het anders had willen zeggen, had ik dat wel gedaan, vrienden van de media.

Voortaan schrijf ik de artikelen dan ook maar zelf. Te beginnen bij Jakarta Post van vorige week vrijdag. Gisteren een vervolg in Business Times (Singapore). Jakarta Post heeft al te kennen gegeven zeer binnenkort nog een stukje van mijn hand te willen. Dat zijn duidelijk fijnproevers. Zo bouw ik gestaag aan mijn reputatie als analyst van het Aziatische consumentenvertrouwen. Een soort rookvrije Johan Derksen, zeg maar.

Middels de oplages van de kranten waarin ik nu publiceer is mijn potentiele bereik meer dan een half miljoen lezers (Bangkok Post 75.000; Bangkok Business 100.000; The Star 300.000; Jakarta Post 50.000; Business Times 30.000). Daar komt nog eens exra bereik bij van de vele websites die mijn persbericht opgepikt hebben. Maar een mens moet ambities hebben. Mijn carriere is dus al helemaal uitgestippeld. Eerst nog even een grote Chinese krant vinden die mijn bevindingen ook graag wil publiceren, en passant mijn bereik ruim over de miljoen heen tillend. Dat kan natuurlijk nooit lang duren. Vervolgens een eigen tv show over de Aziatische economie, naar voorbeeld van Harry Mens. Voor de daaropvolgende stap twijfel ik nog tussen een Aziatische versie van De Wereld Draait Door en het presenteren van een karaoke show. Commerciele zenders van Azie, het bieden kan beginnen.

1 opmerking:

Marieke zei

Vergeet je niet wie je familie is, als je rijk en beroemd bent!
Liefs,
Je zusje