zaterdag 7 november 2009

The Dutch Stallion







Doordat ik een tijd niet fit was, heb ik de marathon uit mijn hoofd moeten zetten. Het hardlopen is echter zo goed bevallen dat ik het weer opgepakt heb en van plan ben om er voorlopig mee door te gaan. Ik loop iedere week iets langere afstanden en hoe mooi Lumpini Park ook is, dan kan wat afwisseling op een gegeven moment geen kwaad. Inmiddels heb ik op het internet een mooie route gevonden die Lumpini verbindt met Queen Sirikit Park. Als ik Lumpini verlaat, is het slechts 100 meter over het trottoir tot aan een loopbrug langs het water van 1800 meter die uitkomt bij Queen Sirikit. Een rondje aldaar is 1850 meter. Zo kan ik het aantal rondjes in beide parken mooi varieren en omdat ik de exacte afstanden weet, kan ik mijn trainingskilometers perfect doseren.

Een zeer prettige bijkomstigheid is dat Queen Sirikit Park letterlijk op twee steenworpen afstand van mijn fitness club ligt. Na mijn werk kleed ik me dan om bij True Fitness en neem ik na gedane arbeid een heerlijke sauna en koude douche. Op bijgaande plattegrond zie je Lumpini links en Queen Sirikit rechts. Mijn werk is links onderin en ik woon rechts bovenin. Mooi geregeld toch?

Op de foto's zie je de loopbrug, een heerlijk rustig pad tussen de drukke wegen door, hier en daar omgeven door palmbomen. Ook wat foto's van Queen Sirikit Park, wellicht het enige park ter wereld van deze omvang dat slechts op een plek toegankelijk is. Gelukkig voor mij aan de kant van de fitness club. Het looppad gaat rond het rechthoekige meer en bevat een ouderwetse trimbaan. Waar vind je dat nog?

Op de onderste foto zie je een rond platform in het meer, dat zich uitstekend leent voor een Rocky scene (link). Geweldig om de training daar even af te sluiten. Snel Gonna Fly Now opzoeken op de iPod (TaTaTaa...TaTaTaaaaa), handen in de lucht, schijnboksen, de Toeter Shuffle....effe lekker alle remmen los. Alleen jammer dat de Thai er bij staan te kijken of ik gek ben. Zouden ze nog nooit van Rocky gehoord hebben?

Geen opmerkingen: