zondag 22 november 2009

Mundee



In Bangkok is een levendige scene van goede coverbandjes. Ik bezoek dan ook regelmatig kroegen waar live muziek te beluisteren is. Toch is het een nadeel van Bangkok dat de internationaal vermaarde rock bands dit deel van de wereld niet weten te vinden. De kans om de vergane glorie van Rod Steward en Mr Big te aanschouwen heb ik maar voorbij laten gaan. Ik wacht met smart op een echte topband.

Nu ik mijn uitgestelde bezoek aan Nederland geboekt heb van 17 t/m 28 juni, hoop ik het geluk te hebben in die periode een concertje mee te kunnen pikken. Bij deze doe ik dan ook een oproep aan decibelkanonnen als AC/DC en Metallica om hun tours zorgvuldig te plannen. Aangezien mijn blog een wereldwijd bereik heeft, is de kans vrij groot dat mijn noodkreet een Angus, een Ozzy of een Lars bereikt. Zolang ze geen echte baan hebben, kunnen ze er vast nog wel een concertje bij doen.

In de tussentijd zal ik het moeten doen met Mundee, die wekelijks in de Rock Pub optreedt. Edwin en ik gaan er af en toe ons hardrock hart ophalen. Ekamun staat bekend als beste drummer van Thailand en doet denken aan Animal van de Muppetshow. De gitarist speelt de meest bekende en uitdagende gitaarsolo's uit de rijke rockgeschiedenis uitstekend na. De zanger kan trouwens ook erg goed gitaar spelen, alleen jammer zijn stem beter geschikt is voor Simon & Garfield dan voor Black Sabbath. Om te voorkomen dat hij de barsten in je scherm krijst, en ik schadeclaims aan mijn broek krijg, heb ik het filmpje maar beperkt tot instrumentele passages.



1 opmerking:

Marieke zei

Als ik op een druilerige zaterdagmiddag eindelijk tijd heb om je filmpje te bekijken van de band Mundee, verlang ik opeens heftig naar een tripje Thailand. Ben alleen bang dat ik het net niet ga redden om op zaterdagavond met jou een biertje te kunnen drinken tijdens een optreden van Mundee. Volgende week is het Sinterklaas, dus stel ik mijn tripje nog maar even uit.