maandag 22 juni 2009

Clarence




Bij een eerder bericht plaatste ik al wat foto's van de Royal Bangkok Sports Club, waar doordeweeks de Chang League wordt afgewerkt. Het afsluitende toernooi was bij de Polo Club, minstens zo elitair. Het begon al goed toen ik voor de wedstrijd even een plasje wilde doen. Op de kleedkamerdeur stond 'Members Only', maar ik dacht dat op deze dag alle spelers wel van de kleedkamer gebruik konden maken. Dom. Bij het binnengaan werd ik vriendelijk doch gedecideerd tegen gehouden en werd mij de weg gewezen naar de kleedkamer voor het plebs, helemaal aan de andere kant van het veld, ergens weggemoffeld in een hoekje van het terrein.

Na in de eerste wedstrijd de mooiste goal van het toernooi gemaakt te hebben (stiftbal in de kruising van buiten het strafschopgebied), ging het in de finale bergafwaards. Eerst verprutste ik een makkelijke kopbal, waardoor we op 0-0 bleven steken en penalties moesten nemen. Die gelegenheid benutte ik om me te scharen in het illustere rijtje Platini, Baresi, Van Basten, Terry. Ik schoot de 'winnende' penalty in volle overtuiging op de paal. Een paar penalties later waren we verslagen. In tegenstelling tot het genoemde rijtje ging het in mijn geval gelukkig niet om een Wereldkampioenschap, Europees Kampioenschap of Champions League. De nasmaak was dan ook met het eerste gratis Chang biertje weggespoeld.

Geen opmerkingen: