zondag 7 juni 2009

Weg uit Bangkok?


Vorige week moest ik alweer naar Singapore. Ze hebben me gepromoveerd tot Regional Marketing and Sales Manager. Ik ben nu geen onderdeel meer van het Thaise team, maar van het regionale team. Allereerst hebben ze me een paar lastige opdrachten met strakke deadlines door de strot geduwd. Ik moet webmarketing op gaan zetten. Daarvoor moet ik een paar weken tijd in vijf landen databases opzetten met ongeveer 2.000 email adressen per land van topposities van grote bedrijven. Maar het mag niet veel kosten, je kent dat wel. Tegelijkertijd moet ik zorgen dat we in meerdere landen zoveel mogelijk publiciteit krijgen voor een onderzoek naar consumenten vertrouwen dat we hebben uitgevoerd. Of ik ook nog effe een nieuwe website wil bedenken, services wil bedenken en een sales systeem wil opzetten. Oh ja, het Thaise team heeft ondertussen mijn ondersteuning ook nog nodig.

Best leuke dingen om te doen (behalve die database), maar ik ben hier niet gekomen om 70 uur per week te werken. Ik doe mijn best op de baas ervan te overtuigen dat ik niet alles tegelijk kan. Ondertussen is het voor mij een belangrijke vraag waar ik mijn werk zal uitvoeren. Zoals al meerdere malen beschreven willen ze graag dat ik naar Singapore kom. Gelukkig vind mijn Indische baas Singapore ook vreselijk. Hij woont er alleen maar omdat hij vanwege het bedrijf niet anders kan. Zodra hij de gelegenheid ziet, gaat hij ergens anders in de regio wonen. Ik hoef dus niet naar Singapore. Voorlopig kan ik nog in Bangkok blijven, maar ik zal veel moeten reizen en op termijn zal ik af en toe wat langer in een ander land moeten blijven. Hij had het al over een paar maanden Vietnam of Filippijnen, waar we kantoren aan het opzetten zijn. Ook had hij het tussen neus en lippen door over een half jaar Indonesie.

Ik probeer me open te stellen voor het idee om een tijdje ergens anders te wonen. Ik zit best in Bangkok en hoef niet zo nodig een nomaden bestaan te leven. Maar het kan misschien best leuk zijn om ook eens in andere steden te kijken. In Ho Chi Minh ben ik al eens op vakantie geweest. Zeker geen Bangkok, maar ik denk dat het er wel uit te houden is. Manilla en Jakarta ben ik nog niet geweest. Mike, mijn voetbal maatje van VV Oegstgeest is hier nu voor het jaarlijkse internatoniale Tesco voetbaltoernooi. Ik speel weer met Dutch Boys United. Hij heeft in Manilla gewoont en woont nu in Jakarta. Hij zegt dat het best leuk is. Ik zal de komende maand in ieder geval de kantoren in Kuala Lumpur en Jakarta bezoeken. Misschien kan ik ook nog een kijkje in Manilla en Ho Chi Minh nemen. Kan ik een beetje een beeld vormen.

Ik zie wel wat ze voor me in petto hebben. Als ik moet verkassen, dan doe ik dat. Als het niet bevalt, kan ik in het uiterste geval natuurlijk altijd nog mijn baan opzeggen en terug keren naar huis (Bangkok). Of misschien gaan ze er na wat tegenstribbelen wel mee akkoord dat ik toch in Bangkok blijf. Hoe dan ook, het zal goed staan op mijn cv als ik een tijdje Regional Marketing en Sales Manager ben geweest en in meerdere lanen aan de slag ben gegaan. Dat zal het iets makkelijk maken om op een gegeven moment een andere baan in Bangkok te vinden, mocht het verblijf in andere landen niet zo goed bevallen. Voorlopig ga ik daar echter niet vanuit. Ik begin te wennen aan het idee dat ik af en toe een tijdje in een ander land zal werken. Kan natuurlijk ook heel gaaf zijn. En misschien duurt het niet zo lang. Op dit moment zijn er nog geen concrete plannen en zit ik gewoon in Bangkok, waar het leven goed is.

Wat vinden jullie van mijn nieuwe hotelkamer in Singapore? Ibis Hotel. Hele verbetering ten opzichte van Park View. Het extra stuk lopen naar kantoor neem ik graag op de koop toe.

1 opmerking:

Marieke zei

Hey wereldburger,

Op deze manier kan ik natuurlijk geen concrete vakantieplannen maken. Daarom dit jaar maar lekker 2 weken KOS. Wel spannend om in andere landen/steden te gaan wonen. Al blijf ik natuurlijk lekker in Leiderdorp ;-)