zaterdag 27 juni 2009

Een maag vol peen en ui




Ja, lieve mensen, trek de agenda's maar. De verloren zoon komt terug! Voor even maar natuurlijk. Je gaat hier in de tropen toch dat grauwe herfstweer missen. Altijd maar zon wordt op den duur strontvervelend. Stevige wind, onheilspellende lucht, striemende regen; ik hunker er naar. Er is één dag in het jaar dat dit weer gegarandeerd is: 2 oktober.

En dus kom ik van 25 september tot en met 6 oktober sfeer proeven in Nederland. Hoop een fikse onweersbui mee te kunnen pakken. En van die rukwinden die je paraplu naar de klote helpen. Man, wat mis ik dat. Ik heb bij Air Berlin een slecht weer garantie af kunnen sluiten. Die Duitsers weten natuurlijk donders goed dat de kans dat ze mij geld moeten uitkeren vrijwel nihil is in deze periode. Hagel zou het natuurlijk helemaal compleet maken, maar ik moet de lat niet te hoog leggen. Dan valt het zo tegen als je bier op 3 oktober opgewarmd wordt door een flauw maar hardnekkig zonnetje.

Over 3 oktober gesproken, prettige bijkomstigheid is dat ik middels een paar flinke porties hutspot mijn gewicht weer wat op kan schroeven. Ik kan je vertellen dat het niet meevalt om met dat Thaise voedsel nog wat kilo's om je botten te handhaven. Ik eet me ongans om de teller niet onder de 75 te laten komen. Een paar strekkende meter rookworst kan me wellicht steunen in de strijd.

Ik kijk er naar uit om met velen van jullie met Leidens Ontzet de afbrokkelende Spaanse suprematie te vieren. Nadal opgebrand, het Spaans voetbalteam verslagen door de VS. De geschiedenis herhaalt zich. Zou Bert van Marwijk volgend jaar een flike pan hutspot meenemen naar Zuid-Afrika?

1 opmerking:

Marieke zei

Yoepie, ik sla de rookworst alvast in!!