donderdag 11 maart 2010

Nieuwe functie

Hallo, beste mensen, Daar ben ik weer. Na mijn vorige bericht een fan armer, maar we gaan gewoon door. Vorige week was ik van maandag tot en met vrijdag in het door mij zo verfoeide Kuala Lumpur. Na mijn weigering om mijn werkzaamheden voor InsightAsia aldaar voort te zetten, hebben ze iemand anders aangenomen. Ik was verzocht om een weekje langs te komen en deze kerel in te werken. Dat kon er nog wel vanaf, zij het niet van harte. Er valt helaas weer weinig enerverends over mijn verblijf in Betonstad te vermelden. Ik was blij om op vrijdag weer naar huis te gaan.

Wellicht werpt de vraag zich bij je op wat ik dan wel voor het bedrijf ga doen. Dan klink je net als mijn baas. Hij vindt, omdat hij mijn salaris betaalt, dat ik me op een andere manier nuttig moet gaan maken. Daarbij geeft hij mij de vrijheid om zelf te bepalen hoe ik geld in het laadje wil gaan brengen. Dat is niet geheel onredelijk. Maart zal ik nog benutten om lopende zaken af te ronden. Vanaf April zal ik in diverse landen een aantal van onze producten aan de man proberen te brengen. In Nederland heb ik bijna twee jaar aan reclame onderzoek gedaan. Dat ging me niet slecht af en ik had er ook wel schik in, dus laten we dat hier ook maar eens gaan proberen.

Mijn nieuwe functie is meteen een mooie gelegenheid om me fysiek los te weken van het kantoor in Bangkok. Tot nu toe zit ik daar braaf elke werkdag, hoewel ik allang niet meer tot het Thailand team behoor. Sajan is in veel opzichten een moderne baas. Het interesseert hem dan ook helemaal niks waar ik uithang, als ik mijn werk maar doe. Ik kijk er naar uit om vanaf April in mijn luxueuze appartement van 40 vierkante meter te werken, waar het lekker rustig is en ik zelf mijn menu aan arbeidsvitaminen samenstel. Als het me te saai wordt, kan ik af en toe naar kantoor om daar een dagje te gaan werken.

Ondertussen zijn mijn ouders alweer twee weken over. Hun bezoek van vorig jaar was ze goed bevallen en ze willen hun oudste zoon natuurlijk niet te lang missen. Dat zal iedereen begrijpen. Na een eerste weekendje Bangkok hebben ze het vliegtuig naar Cambodja genomen om de wereldberoemde tempels van Angkor te bezichten. Ze keerden erg enthousiast weer terug in Bangkok, als tussenstop op weg naar de mooie stranden van Koh Chang, waar ze momenteel zijn. Mijn vader is net met pensioen, voor 'het zwarte gat' heeft hij hier geen tijd. Mijn ouders vertrekken maandagnacht weer naar Nederland. Kunnen ze nog net een stukje Thaise politieke folklore meemaken.

Geen opmerkingen: