maandag 3 mei 2010

Partner wanted

Over 6 weken ben ik in
Nederland en doe ik mee aan het Henk Janssen Unicum Open. Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik een balletje geslagen heb, dus het is hard nodig om de draad weer op te pakken en in Bangkok een paar trainingsuurtjes te maken. Afgelopen weekend ben ik daar maar eens mee begonnen. Ik heb het meteen grondig aangepakt en uit Koh Samui een gerenommeerde sparringpartner voor een paar dagen over laten komen. Je wilt toch het graveltennis zo goed mogelijk nabootsen, ondanks dat er in Bangkok alleen maar hardcourt banen zijn. Dan heeft het weinig zin om met een hardhitter Amerikaanse stijl te gaan trainen. Dus heb ik slicekoning Edwin de Vries opgetrommeld.

Op een lekker rustig baantje bij een apartementencomplex hebben we mijn eerste training afgewerkt op een bewolkte middag. Na een tweede sessie zal Edwin weer terugkeren naar Samui, want daar staat men natuurlijk ook in de rij. Mijn spel viel me, gezien de lange inactiviteit, zeker niet tegen en ik had er weer erg veel plezier in. Als ik weer terug ben van mijn vakantie in Nederland moet ik maar eens wat regelmatiger gaan spelen hier.

Onderstaand beeldmateriaal geeft een indruk van de training. Voordat spelers als Julian Vandebussche, Menno van der Bor en Remco Fehr in blinde paniek raken: de KNLTB heeft mij inmiddels weer teruggeplaatst van ranking 3 naar 4. Ik zie dit als een voorlopig besluit, want het regent bij de bond ongetwijfeld protestbrieven van spelers in de 4. Wellicht wordt het besluit dus nog herroepen, maar tot nader order kunnen de toppers in de 3 opgelucht ademhalen. Ook leuker voor het toernooi, is de strijd in de 3 helemaal open.

Ik heb tijdens het toernooi tijd zat, dus wil me graag voor drie onderdelen inschrijven. Bij deze dan ook een open solicitatie naar dubbel- en, vooruit, mixedpartners. Op basis van de beelden verwacht ik vele reacties. Ik zal ze alle zorgvuldig in overweging nemen, maar alleen shortlist kandidaten krijgen bericht. Ieder's resultaten zijn tegenwoordig op de KNLTB site na te gaan, dus wees eerlijk in je CV!

Geen opmerkingen: