dinsdag 25 oktober 2011

Hamsteren

Het dreigt nu echt goed fout te gaan in Bangkok. Premier Yingluck heeft zojuist op TV aangekondigd dat heel Bangkok wellicht gaat overstromen, inclusief het centrum. De regering heeft inmiddels donderdag t/m maandag tot vrije dagen uitgeroepen, zodat mensen zich niet hoeven te verplaatsen en veilig binnen kunnen blijven. Overal in de stad proberen mensen hun huizen en winkels te beschermen met zandzakken. Ook de lobby van ons kantoor ligt er vol mee.

De supermarkten zijn bijna leeg. Ik wilde gisteravond nog wat brood en water inslaan, maar alles was op. Dus ging ik naar huis met een fles Leo bier. Ik vraag me steeds meer af of ik in Bangkok moet blijven. Donderdag zouden we met het hele bedrijf naar het nationale stadion gaan om te helpen met het maken van voedselpakketten en zandzakken. Ik wil niet alweer mijn snor drukken, dat heb ik al vaker gedaan bij bedrijfsuitjes (fucking karaoke komt mijn strot uit). Ik heb echter ook geen zin om vrijdag te ontdekken dat ik Bangkok niet meer uit kan komen en nauwelijks te eten en te drinken heb.

Geen opmerkingen: